STRONA GŁÓWNA KONFERENCJE I WARSZTATY SZKOLENIA DLA FIRM SZKOLENIA I KURSY KONTAKT
O firmie Współpraca Oferty Pracy KLIENCI FIRMY KLAUZULA INFORMACYJNA RODO Bankowość Chemia Energetyka Farmacja Finanse Logistyka Ochrona środowiska Prawo Transport Zarządzanie
NASI PARTNERZY
 
ARCHIWUM WYDARZEŃ

Systemy wsparcia wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii tzw. systemy FIT/FIP
30 października 2019 - 30 października 2019
800x600 Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";} Systemy wsparcia wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii tzw. systemy FIT/FIP – w tym omówienie zagadnień wynikających z wprowadzonych w 2019 roku zmian w ustawie o odnawialnych źródłach energii     30 października 2019r. Warszawa WARSAW TRADE TOWER ul. Chłodna 51, XXXII piętro   Seminarium pt. „Systemy wsparcia wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii tzw. systemy FIT/FIP” ma na celu praktyczne przygotowanie do korzystania z systemów wsparcia, skierowanych do podmiotów wytwarzających energię elektryczną z instalacji odnawialnego źródła energii – w tym w wysokosprawnej kogeneracji - i wykorzystujących do jej produkcji wyłącznie biogaz rolniczy albo biogaz pozyskany ze składowisk odpadów, albo biogaz pozyskany z oczyszczalni ścieków, albo inny biogaz niż wymieniono   albo hydroenergię, a obecnie także biomasę .   Seminarium podzielono na cztery główne obszary tematyczne. Pierwszy obszar obejmuje analizę zasad odnoszących sie do systemów wsparcia wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii tj. tzw. systemu taryf gwarantowanych ( feed-in-tariff) oraz systemu dopłat do ceny rynkowej ( feed-in premium ) - tzw. systemów FIT/FIP, w tym również nowych definicji i uregulowań wynikających z ostatniej nowelizacji ustawy o odnawialnych źródłach energii. Drugi moduł obejmować będzie omówienie dokumentów składanych na potrzeby przystąpienia do systemów FIT/FIP oraz wyjaśnienie zagadnień związanych z kumulacją pomocy publicznej. Trzeci moduł poświęcony będzie uszczegółowieniu reguł badania czy przedsiębiorstwo znajduje się w trudnej sytuacji w rozumieniu art. 2 pkt 18 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz.Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1 , z późn. zm.). Czwarty moduł to omówienie obowiązków wytwórców, którzy zamierzają skorzystać z systemów FIT/FIP.   INFORMACJE I REJESTRACJA: MASTER INSTITUTE tel: 22 243 90 03, 604 050 480 e-mail: biuro@master-institute.pl  

więcej
 
PPA ACADEMY - learn how PPA experts structure, price and close renewable PPAs
30 października 2019 - 30 października 2019
v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);} Normal 0 false 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Tabela - Siatka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:39; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:DE-CH; mso-fareast-language:EN-US;} PPA ACADEMY POWER PURCHASE AGREEMENT Learn how PPA experts structure, price and close renewable PPAs   30 October 2019, Warsaw WARSAW TRADE TOWER ul. Chłodna 51, XXXII piętro   The European PPA market is characterised with a total utility and corporate long-term risk appetite of approximately 8-10 GW of new capacity annually. PPAs are relatively complex with numerous structures available. Our PPA experts will explain through practical examples how to compare PPAs. However, to help with the rise in investment in renewable energy, a standardization of PPA was necessary. The European Federation of Energy Traders (EFET) has published in June a standard PPA, the EFET standard Corporate Purchase Agreement (CPPA). Our PPA specialists will dissect this PPAs with practical examples on how to use it. This PPA workshop explores: -                 How to compare PPAs? -                 How to use the new EFET standard PPA and tailor it to your needs? The session will be hosted by Pexapark - The renewable Swiss FinTech. Pexapark provides advisory, training and enterprise software for the monitoring and management of renewables in open markets. The start-up, founded in 2017, by Michael Waldner, Luca Pedretti and Florian Müller has grown rapidly working for more than 3,000MW of renewable projects throughout Europe and the US.    Dla uczestników warsztatu będzie też możliwość zakupienia raportu z 50% zniżką    https://www.linkedin.com/posts/luca-pedretti-746ba218_insights-report-poland-pexapark-activity-6581792072875945984-_iAJ/   Pexapark jest partnerem ReSource w merytorycznym programie największego wydarzenia w Europie dot corporate PPA – konferencja w Amsterdamie i ten program jest tym który będzie prezentowany właśnie w Amsterdamie   Każdy z uczestników otrzyma kilkudziesięciostronnicowy materiał prezentujący temat warsztatu W trakcie warsztatów będzie kilka ćwiczeń 10-20 minutowych Zajęcia i materiały będą w języku angielskim Ilość uczestników nie powinna przekraczać 30 osób     INFORMACJE I REJESTRACJA: MASTER INSTITUTE tel: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480 biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl   Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE więcej
 
UMOWY PPA - PERSPEKTYWY DLA ODBIORCÓW
29 października 2019 - 29 października 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}       Szanowni Państwo, Od kilku lat w Polsce istnieje możliwość zawierania umów powszechnie znanych jako PPA (Power Purchase Agreement), będących alternatywą dla administracyjnego wsparcia produkcji w OZE, w obliczu niepewnych i zmiennych warunków regulacyjnych. Dla odbiorców energii wieloletnia umowa PPA może stanowić zabezpieczenie przed wzrostem cen energii a także ustabilizować działalność i przychody producentów OZE w dłuższej perspektywie. Obecnie wzrasta zainteresowanie tematem PPA a pierwsze firmy mogą podzielić się już doświadczeniami w tym obszarze. Kontrakty PPA odbiorców przemysłowych z inwestorami w źródła odnawialne, mogą stanowić dywersyfikację i uzupełnienie portfela zawieranych umów, a dla producentów energii elektrycznej w OZE stać się atrakcyjną i przewidywalną alternatywę dla aukcji OZE. Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom zapraszamy do udziału w spotkaniu, które pomoże usystematyzować wiedzę i zdobyć informacje na temat tego, coraz bardziej popularnego modelu kontraktacji. Organizowane przez Izbę Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii wydarzenie stworzy Państwu platformę wymiany doświadczeń i pomoże podjąć decyzję czy warto zawrzeć kontrakt PPA czy też nie?   Zapraszamy Państwa do udziału       UMOWY PPA – perspektywy dla odbiorców 29 października 2019r., Warszawa WARSAW TRADE TOWER, ul. Chłodna 51, XXXII piętro     Najważniejsze zagadnienia:         CORPORATE PPA - PERSPEKTYWA WYTWÓRCY I ODBIORCY     Kaprys, świadomość i ekonomia – globalne spojrzenie na umowy c-PPA     Analiza odbiorców energii. Jak adaptować źródło generujące energię do odbiorcy? Jaki kontrakt zawrzeć? Cyfrowe narzędzia analityczne.      MODELOWANIE ŚCIEŻEK CENOWYCH.  Metodologia tworzenia modeli cenowych w perspektywie 15-20 letniej     Scenariusze cenowe dla Polski, ewolucja cen, krzywe forwardowe. po jakiej cenie zawierać kontrakty PPA     Korporacyjne umowy sprzedaży energii – Case study na przykładzie zagranicznych rynków     Case Study z punktu widzenia kupującego     FINANSOWANIE projektu z punktu widzenia odbiorców. Podejście do ratingu. Warunki banku – czy banki są skłonne zaakceptować krótsze kontrakty? Możliwość zawarcia kontraktu pól na pół (merchant risk i PPA)    Obrót i rozliczenia, pośrednicy, rola operatora handlowego    Bottlenecks of on-site CorpoPPAs in Poland    Rodzaje umów PPA  - ograniczenia, finansowanie, ceny sprzedaży, ryzyka i zabezpieczenia interesów stron    Panel dyskusyjny Ryzyka, wyzwania, finansowanie - Kto z kim i za ile?       INFORMACJE I REJESTRACJA: tel: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480 e-mail: biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl   Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
więcej
 
ZMIANY W PRZEPISACH AKCYZOWYCH 2019/2020
25 października 2019 - 25 października 2019
AKCYZA Zmiany w przepisach akcyzowych od 1 listopada 2019 i 1 stycznia 2020r.     25.10.2019 – Warszawa, Warsaw Trade Tower ul. Chłodna 51   14.11.2019 – Katowice, Park Inn by Radisson katowice, ul. Bytkowska 1A         PROGRAM:   1. Zmiany od 1 listopada 2019 r. w opodatkowaniu preparatów smarowych zaklasyfikowanych do pozycji CN 3403 - jak się dostosować do nadchodzących zmian w podziale na sposoby nabycia: 1) import - obowiązki formalne w zakresie rozliczenia 3403; 2) wewnątrzwspólnotowe nabycie -  obowiązki formalne w zakresie rozliczenia 3403; 3) nabycie krajowe  obowiązki formalne w zakresie rozliczenia 3403 oraz potencjalne systemy zwolnień od akcyzy.     2. Zmiany w przepisach akcyzowych od 1 stycznia 2020 r.: 1) Wiążącą Informacja Akcyzowa: - komu i kiedy jest potrzebna Wiążąca Informacja Akcyzowa; - sposób uzyskiwania WIA; - nadchodzące zmiany w zakresie procedury dotyczacej WIA; 2) zmiany w zakresie sprzedaży produktów zawierających alkohol etylowy; 3) rozszerzenie warunków uzyskiwania zezwoleń na wykonywanie działalności w zakresie podatku akcyzowego oraz wpisu do rejestru pośredniczących podmiotów tytoniowych (PPT); 4) wprowadzenie obowiązku prowadzenia wszystkich ewidencji akcyzowych wyłącznie w formie elektronicznej: - kto musi prowadzić ewidencję akcyzową; - jakie wymogi powinna spełniać ewidencja akcyzowa w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej; - czy jedynym rozwiązaniem na przygotowanie się do nadchodzących zmian jest wdrożenie nowego narzędzia informatycznego?         INFORMACJE I REJESTRACJA MASTER INSTITUTE ul. Odkryta 48a lok. 009, 03-140 Warszawa tel: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480 ajaniga@master-institute.pl , www.master-institute.pl      

więcej
 
Odbiorca przemysłowy/odbiorca energochłonny na rynku energii elektrycznej
24 października 2019 - 24 października 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} Odbiorca przemysłowy/odbiorca energochłonny na rynku energii elektrycznej - system rekompensat i ulg, zasady funkcjonowania oraz zakres obowiązków   24 października 2019r., Warszawa WARSAW TRADE TOWER ul. Chłodna 51, XXXII piętro     8:30 – 9:00 Rejestracja uczestników, kawa powitalna 9:00 – 9:10 Podstawy prawne: Ustawy: Ustawa z 19.07.2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów energochłonnych, Ustawa o cenach, Ustawa o OZE, Ustawa o efektywności energetycznej, Ustawa o rynku mocy Ustawa o KDT Ustawa - Prawo energetyczne, Rozporządzenia: sprawie sposobu obliczania współczynnika intensywności zużycia energii, taryfowe, w sprawie sposobu obliczenia różnicy ceny i rekompensaty finansowej oraz sposobu wyznaczenia cen odniesienia. 9:10 12:15 Sektor energochłonny zakres uprawnienia do rekompensat: Sektor (odbiorca) energochłonny a odbiorca przemysłowy – pojęcia i podstawowe różnice. System wsparcia (rekompensat) sektorów energochłonnych: podmiot uprawniony do wystąpienia o rekompensaty, zasady wnioskowania o rekompensaty – wniosek, zasady obliczania rekompensaty, produkcja referencyjna i referencyjne zużycie energii – co to jest i czemu służy na potrzeby rekompensat? terminowa cena uprawnień do emisji, rekompensaty a autoprodukcja, „potwierdzenie” zasadności złożenia wniosku - weryfikator, rekompensaty a przekształcenia , modernizacje lub obniżenie produkcji w instalacji korzystającej ze wsparcia, obowiązki podmiotu energochłonnego po uzyskaniu rekompensaty, maksymalny limit środków na rekompensaty – czy pieniędzy może zabraknąć?, fundusz rekompensat. Zadania i uprawnienia Prezesa URE jako organu rozpatrującego wniosek: organ przyznający rekompensaty, zakres do oceny wniosku, prawo do żądania uzupełnienia wniosku, prawo do wglądu w księgi i żądania informacji. System sankcji: zakres i przesłanki obowiązku zwrotu rekompensat, decyzja o zakazie ubiegania się o przyznanie rekompensat oraz przesłanki odstąpienia od takiego zakazu, system kar pieniężnych zasady wymierzania i odstąpienia od wymierzenia kary. Od kiedy system obowiązuje i może być realizowany? System rekompensat a ustawa o cenach: zakaz kumulacji wsparcia, prawo do pomocy de minimis dla odbiorców przemysłowych i jego wyłączenia dla sektorów energochłonnych. 11:00 – 11:15 przerwa na kawę 12:15-13:15 Odbiorca przemysłowy w ustawie o OZE: Pojęcie - odbiorca przemysłowy na potrzeby OZE: czy odbiorca przemysłowy to tylko gigantyczny podmiot? - zasady nabycia statusu odbiorcy przemysłowego, pojęcie „przeważającej działalności”, prawny zakres określenia pojęcia „intensywności zużycia energii”, biegły rewident a odbiorca przemysłowy, uprawnienia podmiotu ubiegającego się o status odbiorcy przemysłowego - najnowsze orzecznictwo SOKiK, NSA i WSA w Warszawie, w tym jak dochować wymaganych przez ustawę terminów. Zasady realizacji obowiązku OZE przez odbiorców przemysłowych: poziom i zasady realizacji obowiązku w odniesieniu do świadectw OZE (zielonych, niebieskich i brązowych) i opłaty zastępczej – ile można zaoszczędzić jako odbiorca przemysłowy, kiedy trzeba umarzać świadectwa a kiedy można uiścić opłatę zastępczą poziom i zasady realizacji obowiązku w odniesieniu do opłaty OZE – ile można zaoszczędzić jako odbiorca przemysłowy, kiedy odbiorca przemysłowy rozlicza się samodzielnie a kiedy robi to za pośrednictwem sprzedawcy energii, płatnik opłaty OZE a odbiorca przemysłowy, w tym odbiorca przemysłowy jako OSDn, obowiązki sprawozdawcze. System sankcji: za niezrealizowanie minimalnych obowiązków sprawozdawczych – zakaz udziału w systemie, kary pieniężne za niezrealizowanie obowiązku OZE, zasady odstępowania od wymierzenia kary. 13:15 – 14:00 lunch 14:00 – 14:30 Odbiorca przemysłowy w ustawie - o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji – obowiązek kogeneracyjny: Pojęcie - odbiorcy przemysłowego na potrzeby kogeneracji. Zasady obliczania opłaty kogeneracyjnej i zakres obciążania nią odbiorców przemysłowych. Odbiorca przemysłowy (OSDn) jako płatnik opłaty kogeneracyjnej, System sankcji za brak realizacji obowiązku CHP, w tym zasady wymierzania i odstąpienia od kary.   14:30 – 15:10 Odbiorca przemysłowy w ustawie o efektywności energetycznej: Pojęcie - odbiorca przemysłowy na potrzeby realizacji obowiązków efektywnościowych na rynku energii elektrycznej, gazu i ciepła – specyfika efektywności energetycznej. Zasady realizacji obowiązku efektywnościowego przez odbiorców przemysłowych: realizacja obowiązku poprzez realizację przedsięwzięcia efektywnościowego, realizacja obowiązku poprzez umorzenie świadectw efektywności energetycznej lub uiszczenie opłaty zastępczej, jak się rozliczać – po dwóch a może trzech latach, łącznie czy rozdzielnie, a kiedy trzeba uiścić opłatę (przykłady rozliczenia), jak długo odbiorca przemysłowy może wykorzystywać własną oszczędność, Obowiązkowy audyt efektywnościowy przedsiębiorstwa. System sankcji: za niezrealizowanie obowiązku efektywnościowego, za niezrealizowanie audytu. zasady wymierzania i odstąpienia od kary – specyfika ustawy o efektywności energetycznej, 15:10 – 15:50 Odbiorca przemysłowy w ustawie o rynku mocy: Pojęcie - odbiorca przemysłowy w ustawie o rynku mocy – specyfika ustawy o rynku mocy. Współczynnik intensywności zużycia energii, terminy zgłoszenia, sprawozdań i zasady uraty uprawnienia.   Odbiorca przemysłowy jako bierny uczestnik rynku mocy – płatnik, Odbiorca przemysłowy jako czynny uczestnik rynku mocy – korzystający z wsparcia (DSR, jednostka wytwórcza, magazyn energii). Zakres i zasady przyznawania ulg w zobowiązaniach dla odbiorcy przemysłowego – ile można zaoszczędzić. Opłatą mocową – jak racjonalizować zakres obowiązku. Odbiorca przemysłowy jako płatnik opłaty mocowej (OSDn) – zasady i wyłączenia System sankcji.   15:50 – 16:00 Odbiorca przemysłowy jako płatnik opłaty przejściowej i jakościowej

więcej
 
KOGENERACJA - jaki system wsparcia wybrać
23 października 2019 - 23 października 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}     „Inwestujemy w kogenerację – jaki system wsparcia wybrać?” PRZYGOTOWANIE DO AUKCJI   23 października 2019r., Warszawa Warsaw Trade Tower ul. Chłodna 51, XXXII piętro       INFORMACJE I REJESTRACJA: tel: 22 243 90 03, 604 050 480 e-mail: biuro @master-institute.pl   Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
więcej
 
GMINNE SYSTEMY GOSPODARKI ODPADAMI - NOWE UWARUNKOWANIA PRAWNE
07 października 2019 - 07 października 2019
Gminne systemy gospodarki odpadami w nowych uwarunkowaniach prawnych. Przegląd aktualnego stanu prawnego, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.   23 września 2019r., Warszawa 4 października 2019r., Katowice 7 października 2019r., Warszawa   UWAGA: CENA 490 PLN + VAT/osoba – przy zgłoszeniu od 2 osób   Szkolenie prowadzi: ekspert w zakresie gospodarki odpadami, prawa wodnego i ochrony środowiska   Opis i cel szkolenia Dnia 19 lipca 2019 r. Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wejście w życie nowych regulacji będzie oznaczało kolejną rewolucję gminnych systemów gospodarki odpadami. Należy bowiem zauważyć, iż ustawodawca nakłada na rady gmin obowiązek  dostosowania dotychczasowych uchwał rady gminy wydanych na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym regulaminów utrzymania czystości i porządku w gminach, do nowych regulacji prawnych. Obok noweli ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na uwagę zasługują również inne zmiany związane z gospodarką odpadami. Mianowicie, 5 marca 2020 r. upływa termin na złożenie wniosków o zmianę zezwoleń i pozwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów, który to obowiązek został nałożony na mocy ustawy z dnia 20 lipca o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 1592 ze zm.). Należy przy tym zauważyć, że nowe regulacje doprowadziły do zaostrzenia wymagań wobec podmiotów zajmujących się zbieraniem i przetwarzaniem odpadów. I tak, ustawodawca wprowadził m.in. obowiązek prowadzenia monitoringu wizyjnego w miejscu magazynowania odpadów lub składowania odpadów, obowiązek uzyskania tzw. operatów przeciwpożarowych, a także wymóg ustanowienia zabezpieczenia roszczeń. Nie dopełnienie powyższych wymagań zagrożone jest natomiast daleko idącymi sankcjami, łącznie z wygaśnięciem decyzji odpadowych. Mając na uwadze niezwykle szeroki zakres zmian, a przede wszystkim skalę wyzwań, które czekają gminy oraz podmioty prowadzące działalność w obszarze gospodarki odpadami, przygotowaliśmy szkolenie, którego celem jest przybliżenie w przystępnej formie aktualnego stanu prawnego. Ponadto, szkolenie może być okazją do wymiany doświadczeń oraz dobrych praktyk pomiędzy gminami, a także przedsiębiorcami działającymi w obszarze gospodarki odpadami.    Adresaci szkolenia: przedstawiciele urzędów gmin oraz urzędów miejskich, pracownicy urzędów gminy odpowiedzialni za gospodarkę odpadami lub ochronę środowiska, przedstawiciele zakładów komunalnych, zakładów odbierających i transportujących odpady oraz innych podmiotów zagospodarowujących odpady komunalne (RIPOK, PSZOK), pracownicy starostw, urzędów marszałkowskic.     INFORMACJE I REJESTRACJA: Anna Janiga e-mail: biuro@master-institute.pl, tel: 604 050 480  

więcej
 
GMINNE SYSTEMY GOSPODARKI ODPADAMI - NOWE UWARUNKOWANIA PRAWNE
04 października 2019 - 04 października 2019
Gminne systemy gospodarki odpadami w nowych uwarunkowaniach prawnych. Przegląd aktualnego stanu prawnego, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.   23 września 2019r., Warszawa 4 października 2019r., Katowice 7 października 2019r., Warszawa   UWAGA: CENA 490 PLN + VAT/osoba – przy zgłoszeniu od 2 osób   Szkolenie prowadzi: ekspert w zakresie gospodarki odpadami, prawa wodnego i ochrony środowiska   Opis i cel szkolenia Dnia 19 lipca 2019 r. Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wejście w życie nowych regulacji będzie oznaczało kolejną rewolucję gminnych systemów gospodarki odpadami. Należy bowiem zauważyć, iż ustawodawca nakłada na rady gmin obowiązek  dostosowania dotychczasowych uchwał rady gminy wydanych na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym regulaminów utrzymania czystości i porządku w gminach, do nowych regulacji prawnych. Obok noweli ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na uwagę zasługują również inne zmiany związane z gospodarką odpadami. Mianowicie, 5 marca 2020 r. upływa termin na złożenie wniosków o zmianę zezwoleń i pozwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów, który to obowiązek został nałożony na mocy ustawy z dnia 20 lipca o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 1592 ze zm.). Należy przy tym zauważyć, że nowe regulacje doprowadziły do zaostrzenia wymagań wobec podmiotów zajmujących się zbieraniem i przetwarzaniem odpadów. I tak, ustawodawca wprowadził m.in. obowiązek prowadzenia monitoringu wizyjnego w miejscu magazynowania odpadów lub składowania odpadów, obowiązek uzyskania tzw. operatów przeciwpożarowych, a także wymóg ustanowienia zabezpieczenia roszczeń. Nie dopełnienie powyższych wymagań zagrożone jest natomiast daleko idącymi sankcjami, łącznie z wygaśnięciem decyzji odpadowych. Mając na uwadze niezwykle szeroki zakres zmian, a przede wszystkim skalę wyzwań, które czekają gminy oraz podmioty prowadzące działalność w obszarze gospodarki odpadami, przygotowaliśmy szkolenie, którego celem jest przybliżenie w przystępnej formie aktualnego stanu prawnego. Ponadto, szkolenie może być okazją do wymiany doświadczeń oraz dobrych praktyk pomiędzy gminami, a także przedsiębiorcami działającymi w obszarze gospodarki odpadami.    Adresaci szkolenia: przedstawiciele urzędów gmin oraz urzędów miejskich, pracownicy urzędów gminy odpowiedzialni za gospodarkę odpadami lub ochronę środowiska, przedstawiciele zakładów komunalnych, zakładów odbierających i transportujących odpady oraz innych podmiotów zagospodarowujących odpady komunalne (RIPOK, PSZOK), pracownicy starostw, urzędów marszałkowskic.     INFORMACJE I REJESTRACJA: Anna Janiga e-mail: biuro@master-institute.pl, tel: 604 050 480  

więcej
 
Nowela ustawy OZE – ostatnie zmiany
01 października 2019 - 01 października 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} Nowela ustawy OZE – ostatnie zmiany Nowe zasady wsparcia źródeł OZE wytwarzających w kogeneracji oraz nowe podejście do wsparcia w 2019 r.   1 października 2019r., Warszawa ATLAS TOWER, Al. Jerozolimskie 123A     Nowelizacja zakłada m.in. realizację dodatkowych działań zmierzających do osiągnięcia 15 proc. udziału energii z OZE w końcowym zużyciu energii brutto do 2020 r., wprowadzenie przepisów wspierających rozwój prosumenckiego wytwarzania energii elektrycznej oraz promujących rozwój spółdzielni energetycznych. Jak podano, zgodnie z zaproponowanymi przepisami możliwe będzie także przeprowadzenie aukcji na zakup energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii (OZE) będącej przedmiotem sprzedaży w 2019 r. przez wskazanie w przepisach przejściowych jej maksymalnych ilości i wartości. Da to łączny przyrost energii elektrycznej w wielkości ok. 10TWh z aukcji w roku 2019, a łącznie z rokiem 2018 wyniesie on 35,3TWh. Nowelizacja ustawy przewiduje również przedłużenie terminów obowiązywania umów przyłączeniowych dla istniejących projektów OZE. Zmieniona zostaje także definicja prosumenta, zgodnie z którą może nim być odbiorca nie będący gospodarstwem domowym, dla którego produkcja energii elektrycznej w mikroinstalacji (do 50kW) nie stanowi przedmiotu przeważającej działalności gospodarczej. Źródło: pap     NFORMACJE I REJESTRACJA: MASTER INSTITUTE   tel.: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480   biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl        

więcej
 
GMINNE SYSTEMY GOSPODARKI ODPADAMI - NOWE UWARUNKOWANIA PRAWNE
23 września 2019 - 23 września 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} Gminne systemy gospodarki odpadami w nowych uwarunkowaniach prawnych. Przegląd aktualnego stanu prawnego, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.   23 września 2019r., Warszawa 4 października 2019r., Katowice 7 października 2019r., Warszawa   UWAGA: CENA 490 PLN + VAT/osoba – przy zgłoszeniu od 2 osób   Szkolenie prowadzi: ekspert w zakresie gospodarki odpadami, prawa wodnego i ochrony środowiska   Opis i cel szkolenia Dnia 19 lipca 2019 r. Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wejście w życie nowych regulacji będzie oznaczało kolejną rewolucję gminnych systemów gospodarki odpadami. Należy bowiem zauważyć, iż ustawodawca nakłada na rady gmin obowiązek  dostosowania dotychczasowych uchwał rady gminy wydanych na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym regulaminów utrzymania czystości i porządku w gminach, do nowych regulacji prawnych. Obok noweli ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na uwagę zasługują również inne zmiany związane z gospodarką odpadami. Mianowicie, 5 marca 2020 r. upływa termin na złożenie wniosków o zmianę zezwoleń i pozwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów, który to obowiązek został nałożony na mocy ustawy z dnia 20 lipca o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 1592 ze zm.). Należy przy tym zauważyć, że nowe regulacje doprowadziły do zaostrzenia wymagań wobec podmiotów zajmujących się zbieraniem i przetwarzaniem odpadów. I tak, ustawodawca wprowadził m.in. obowiązek prowadzenia monitoringu wizyjnego w miejscu magazynowania odpadów lub składowania odpadów, obowiązek uzyskania tzw. operatów przeciwpożarowych, a także wymóg ustanowienia zabezpieczenia roszczeń. Nie dopełnienie powyższych wymagań zagrożone jest natomiast daleko idącymi sankcjami, łącznie z wygaśnięciem decyzji odpadowych. Mając na uwadze niezwykle szeroki zakres zmian, a przede wszystkim skalę wyzwań, które czekają gminy oraz podmioty prowadzące działalność w obszarze gospodarki odpadami, przygotowaliśmy szkolenie, którego celem jest przybliżenie w przystępnej formie aktualnego stanu prawnego. Ponadto, szkolenie może być okazją do wymiany doświadczeń oraz dobrych praktyk pomiędzy gminami, a także przedsiębiorcami działającymi w obszarze gospodarki odpadami.    Adresaci szkolenia: przedstawiciele urzędów gmin oraz urzędów miejskich, pracownicy urzędów gminy odpowiedzialni za gospodarkę odpadami lub ochronę środowiska, przedstawiciele zakładów komunalnych, zakładów odbierających i transportujących odpady oraz innych podmiotów zagospodarowujących odpady komunalne (RIPOK, PSZOK), pracownicy starostw, urzędów marszałkowskic.     INFORMACJE I REJESTRACJA: Anna Janiga e-mail: biuro@master-institute.pl, tel: 604 050 480    

więcej
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Copyright © 2010 by Master Institute | All rights reserved ewipo.pl