|
|
ARCHIWUM WYDARZEŃ
|
|
|
KOGENERACJA USTAWA I ROZPORZĄDZENIA |
23 maja 2019 - 23 maja 2019 |
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman",serif;}
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
więcej
|
|
|
|
KOGENERACJA W PRAKTYCE |
22 maja 2019 - 22 maja 2019 |
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}
Szanowni Państwo,
Zapraszamy na warsztaty KOGENERACJA W PRAKTYCE
UWAGA: ćwiczenia na Państwa laptopach. Na życzenie pośredniczymy w wypożyczeniu laptopa, którego koszt zostanie doliczony do ceny szkolenia.
Celem warsztatów jest:
§ Szczegółowe przedstawienie zasad korzystania z systemu wsparcia w formie premii gwarantowanej;
§ Przygotowanie wniosku o dopuszczenie do systemu premii gwarantowanej;
§ Zaprezentowanie wymagań technicznych wytwarzania energii elektrycznej
z wysokosprawnej kogeneracji wynikających z nowego rozporządzenia Ministra Energii w sprawie sposobu obliczania danych podanych na potrzeby korzystania
z systemu wsparcia oraz szczegółowego zakresu obowiązku potwierdzania danych dotyczących ilości energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji (projekt z dnia 10 kwietnia 2019 r.), w tym przedstawienie różnic pomiędzy „starym”
a „nowym” rozporządzeniem;
§ Przedstawienie zasad potwierdzenia przez Prezesa URE spełnienia „ efekt u zachęty ”,
o którym mowa w art. 43 ustawy – Prawo energetyczne w celu skorzystania z nowych systemów wsparcia, o których mowa w ustawie o CHP ;
INFORMACJE I REJESTRACJA:
MASTER INSTITUTE
biuro@master-institute.pl
tel: 604 050 480
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
więcej
|
|
|
|
EFEKTYWNOŚĆ ENERGETYCZNA świadectwa efektywności energetycznej - pomoc publiczna audyt efektywności energetycznej audyt energetyczny przedsiębiorstwa |
16 maja 2019 - 13 czerwca 2019 |
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}
EFEKTYWNOŚĆ ENERGETYCZNA
świadectwa efektywności energetycznej - pomoc publiczna
audyt efektywności energetycznej
audyt energetyczny przedsiębiorstwa
16 maja 2019 r., Warszawa
13 czerwca 2019 r., Katowice
26 czerwca 2019 r., Warszawa
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
więcej
|
|
|
|
KOLOROWE CERTYFIKATY |
15 maja 2019 - 15 maja 2019 |
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman",serif;}
Kolory wsparcia i kolory obowiązków na rynku energii
– systemy certyfikatów OZE, kogeneracyjnych i efektywności energetycznej
15 maja 2019r., Warszawa
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
więcej
|
|
|
|
Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne |
25 kwietnia 2019 - 25 kwietnia 2019 |
Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne
11 kwietnia 2019 r,. Warszawa
25 kwietnia 2019r., Warszawa
Szanowni Państwo,
Chcielibyśmy poinformować, że projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz niektórych innych ustaw właśnie dotarł do finalnego etapu procesu legislacyjnego. Powyższe oznacza, że w dalszej kolejności projekt trafi do Sejmu i Senatu.
Projekt przewiduje wprowadzenie m.in. dodatkowego obowiązku rejestracyjnego dla podmiotów, które zużywają oleje opałowe i w którym to zgłoszeniu należy wskazać:
liczbę posiadanych urządzeń grzewczych,
miejsca (adresy i dane geolokalizacyjne), gdzie znajdują się te urządzenia, z wyłączeniem miejsc (adresów i danych geolokalizacyjnych) urządzeń niestacjonarnych,
przewidywaną ilość zużywanych w danym miejscu olejów opałowych przez każde urządzenie grzewcze w roku kalendarzowym,
wskazanie rodzaju, typu oraz mocy każdego urządzenia grzewczego.
Przewiduje się, że projekt ma wejść w życie co do zasady z dniem 1 września 2019 r., należy jednak podkreślić iż obowiązek rejestracyjny może powstać już po 1 czerwca 2019 r. Dodatkowo należy podkreślić, iż projekt ustawy nakłada również obowiązek uczestnictwa w zakresie zakupu olejów opałowych w systemie SENT. Brak uczestnictwa w tym systemie może rodzić odpowiedzialność finansową zarówno poszczególnych podmiotów, jak i pracowników zajmujących się tym tematem.
Przedmiotowe zmiany mogę mieć również wpływ na cenę wyrobu. Przykładowo, jeżeli przedsiębiorca/jednostka samorządu terytorialnego zużywa rocznie około 18 000 litrów lekkiego oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 47 to akcyza, która jest zawarta w cenie w przypadku dopełnienia powyższych formalności będzie wynosić 4176 zł. Natomiast, jeżeli nabywca nie zdecyduje się na wypełnienie obowiązków wówczas sprzedawca jest zobowiązany naliczyć wyższą stawkę akcyzy co powoduje, że cena tego wyrobu rośnie i całkowity koszt rocznej dostawy tego wyrobu wzrośnie o ponad 28 tys. zł. Przy zamówieniach na poziomie 80 tys. litrów rocznie cena wzrośnie o ponad 120 tys. zł. Może to być więc wzrost istotnej pozycji kosztowej po stronie podmiotów nabywających tego rodzaju wyroby.
PROGRAM SZKOLENIA:
9:00 rejestracja uczestników i kawa powitalna
9:30 – rozpoczęcie szkolenia
1. Obecny system obrotu olejami opałowymi - w jaki sposób utrzymać aktualną cenę wyrobu.
2. Wymogi materialne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.
3. Wymogi formalne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.
4. Nowy system obrotu olejami opałowymi od 1 czerwca 2019 r.:
nowa instytucja pośredniczącego podmiotu olejowego - od kogo należy kupować olej opałowy i jakie są obowiązki formalne związane z tą instytucją;
nowa instytucja zużywającego podmiotu olejowego - czy jako nabywca oleju opałowego powinienem dokonać rejestracji? jeżeli tak to w jaki sposób oraz jakie obowiązki formalne będą na mnie ciążyć?
oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego składane w systemie elektronicznym;
zmiany w systemie SENT w zakresie obrotu olejami opałowymi.
5. Sankcje finansowe związane z brakiem wdrożenia nowych regulacji.
Koszt uczestnictwa:
890 PLN + VAT/osoba
790 PLN + VAT/osoba przy zgłoszeniu od 2 osób.
więcej
|
|
|
|
USTAWA O CENACH ENERGII – ROPORZĄDZENIA, TARYFY I REKOMPENSATY |
17 kwietnia 2019 - 17 kwietnia 2019 |
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman",serif;}
USTAWA O CENACH ENERGII – ROPORZĄDZENIA , TARYFY I REKOMPENSATY
17 kwietnia 2019r., Warszawa
INFORMACJE I REJESTRACJA:
MASTER INSTITUTE
tel.: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480
biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl
więcej
|
|
|
|
TARYFY w kontekście zmian w prawie energetycznym i rozporządzeń, zmiany regulacyjne, wskaźniki jakościowe, kalkulacje stawek opłat wg. nowych zasad, bonifikaty |
16 kwietnia 2019 - 16 kwietnia 2019 |
USTAWA O CENACH ENERGII ELEKTRYCZNEJ, TARYFY w kontekście zmian w prawie energetycznym i rozporządzeń,
zmiany regulacyjne, wskaźniki jakościowe,
kalkulacje stawek opłat wg. nowych zasad, bonifikaty
16 kwietnia 2019., Warszawa
Warsaw Tower, Sienna 39, I piętro
Podstawy prawne:
1) ustawa z dnia 28 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych usta
2) nowelizacja ustawy ws. cen prądu zmieniający ustawę o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, ustawę o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw, ustawę – Prawo ochrony środowiska, ustawę o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji oraz o ustawę o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogenera
3) Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną
4) projekt rozporządzenia Ministra Energii wersja 3.6 z dnia 14.03.2019 w sprawie sposobu obliczenia kwoty różnicy ceny oraz sposobu wyznaczania cen odniesienia
NAJWAŻNIEJSZE ZAGADNIENIA:
· Sposób funkcjonowania systemu rekompensat
· interpretacja art. 5 przedmiotowej ustawy
· interpretacja art. 7 ust.2 ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw - kto i w jaki sposób będzie wyliczał średnioważoną cenę na rynku hurtowym co ma to stanowić punkt wyjścia do porównania tej ceny, do ceny do jakiej będzie musiał cofnąć sektor.
· Implementacja definicji "kwota różnicy" na podstawie rozporządzenia
· artykuły od 5 do 8 dotyczące spółek obrotu w kontekście relacji z klientami.
· Renegocjacje umów sprzedaży
· opłata przejściowa
· podatek akcyzowy
sposób kalkulacji taryf dystrybucyjnych
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
więcej
|
|
|
|
Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne |
11 kwietnia 2019 - 11 kwietnia 2019 |
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman",serif;}
Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne
11 kwietnia 2019 r,. Warszawa
25 kwietnia 2019r., Warszawa
Szanowni Państwo,
Chcielibyśmy poinformować, że projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz niektórych innych ustaw właśnie dotarł do finalnego etapu procesu legislacyjnego. Powyższe oznacza, że w dalszej kolejności projekt trafi do Sejmu i Senatu.
Projekt przewiduje wprowadzenie m.in. dodatkowego obowiązku rejestracyjnego dla podmiotów, które zużywają oleje opałowe i w którym to zgłoszeniu należy wskazać:
liczbę posiadanych urządzeń grzewczych,
miejsca (adresy i dane geolokalizacyjne), gdzie znajdują się te urządzenia, z wyłączeniem miejsc (adresów i danych geolokalizacyjnych) urządzeń niestacjonarnych,
przewidywaną ilość zużywanych w danym miejscu olejów opałowych przez każde urządzenie grzewcze w roku kalendarzowym,
wskazanie rodzaju, typu oraz mocy każdego urządzenia grzewczego.
Przewiduje się, że projekt ma wejść w życie co do zasady z dniem 1 września 2019 r., należy jednak podkreślić iż obowiązek rejestracyjny może powstać już po 1 czerwca 2019 r. Dodatkowo należy podkreślić, iż projekt ustawy nakłada również obowiązek uczestnictwa w zakresie zakupu olejów opałowych w systemie SENT. Brak uczestnictwa w tym systemie może rodzić odpowiedzialność finansową zarówno poszczególnych podmiotów, jak i pracowników zajmujących się tym tematem.
Przedmiotowe zmiany mogę mieć również wpływ na cenę wyrobu. Przykładowo, jeżeli przedsiębiorca/jednostka samorządu terytorialnego zużywa rocznie około 18 000 litrów lekkiego oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 47 to akcyza, która jest zawarta w cenie w przypadku dopełnienia powyższych formalności będzie wynosić 4176 zł. Natomiast, jeżeli nabywca nie zdecyduje się na wypełnienie obowiązków wówczas sprzedawca jest zobowiązany naliczyć wyższą stawkę akcyzy co powoduje, że cena tego wyrobu rośnie i całkowity koszt rocznej dostawy tego wyrobu wzrośnie o ponad 28 tys. zł. Przy zamówieniach na poziomie 80 tys. litrów rocznie cena wzrośnie o ponad 120 tys. zł. Może to być więc wzrost istotnej pozycji kosztowej po stronie podmiotów nabywających tego rodzaju wyroby.
PROGRAM SZKOLENIA:
9:00 rejestracja uczestników i kawa powitalna
9:30 – rozpoczęcie szkolenia
1. Obecny system obrotu olejami opałowymi - w jaki sposób utrzymać aktualną cenę wyrobu.
2. Wymogi materialne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.
3. Wymogi formalne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.
4. Nowy system obrotu olejami opałowymi od 1 czerwca 2019 r.:
nowa instytucja pośredniczącego podmiotu olejowego - od kogo należy kupować olej opałowy i jakie są obowiązki formalne związane z tą instytucją;
nowa instytucja zużywającego podmiotu olejowego - czy jako nabywca oleju opałowego powinienem dokonać rejestracji? jeżeli tak to w jaki sposób oraz jakie obowiązki formalne będą na mnie ciążyć?
oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego składane w systemie elektronicznym;
zmiany w systemie SENT w zakresie obrotu olejami opałowymi.
5. Sankcje finansowe związane z brakiem wdrożenia nowych regulacji.
Koszt uczestnictwa:
890 PLN + VAT/osoba
790 PLN + VAT/osoba przy zgłoszeniu od 2 osób.
INFORMACJE I REJESTRACJA:
tel.: 22 243 90 03, mobile:604 050 480
biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl
więcej
|
|
|
|
Rynek energii elektrycznej po ustawie o zamrożeniu cen |
21 marca 2019 - 21 marca 2019 |
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman",serif;}
Szanowni Państwo,
W związku z Państwa rejestracją na szkolenie Zasady funkcjonowania rynku energii elektrycznej po ustawie o zamrożeniu cen w dniu 21 marca br w Warszawie informujemy, że szkolenie odbędzie się zgodnie z załączonym harmonogramem.
Miejsce szkolenia: WARSAW TRADE TOWER ul. Chłodna 51, XXXII piętro sala W 1
Rejestracja uczestników, kawa powitalna 8:30
Rozpoczęcie szkolenia: 9:00
1. Kod QR należy przyłożyć do skanera zamontowanego w bramkach wejściowych w holu przed windami.
2. Skaner kodów jest w stanie odczytać kod - zarówno w formie wydrukowanej jak i bezpośrednio ze smartfona (prosimy jedynie o ustawienie wysokiej jasności na telefonie).
3. Jeżeli potrzebna będzie pomoc prosimy Państwa o zgłaszanie się na recepcję budynku.
Do Państwa dyspozycji parking płatny na tyłach budynku ( w miarę dostępności wolnych miejsc ). Ochrona wręczy bilet, który należy opłacić na recepcji Golden Floor XXXII piętro na 15 minut przed opuszczeniem budynku.
W dniu szkolenia jesteśmy dostępni pod numerami telefonów: 604 050 480, 600 719 200
HOTELE W OKOLICY: IBIS Al. Solidarności najbliższy, dalej CAMPANILE i GOLDEN TULIP ul. Towarowa 2 ( z dojazdem tramwajem). Proponujemy również apartamenty przy ul. Icchoka Lejba Pereca 11 w centrum Warszawy, obok Ronda ONZ. Położone są w bliskim sąsiedztwie ośrodków konferencyjnych Golden Floor Tower przy ulicy Chłodnej 51 - około 14 minut piechotą.
MASTER INSTITUTE
tel: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480
biuro@master-institute.pl
więcej
|
|
|
|