STRONA GŁÓWNA KONFERENCJE I WARSZTATY SZKOLENIA DLA FIRM SZKOLENIA I KURSY KONTAKT
O firmie Współpraca Oferty Pracy KLIENCI FIRMY KLAUZULA INFORMACYJNA RODO Bankowość Chemia Energetyka Farmacja Finanse Logistyka Ochrona środowiska Prawo Transport Zarządzanie
NASI PARTNERZY
 
ARCHIWUM WYDARZEŃ

KOGENERACJA USTAWA I ROZPORZĄDZENIA
23 maja 2019 - 23 maja 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;}     Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 więcej
 
KOGENERACJA W PRAKTYCE
22 maja 2019 - 22 maja 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";} Szanowni Państwo, Zapraszamy na warsztaty KOGENERACJA W PRAKTYCE   UWAGA: ćwiczenia na Państwa laptopach. Na życzenie pośredniczymy w wypożyczeniu laptopa, którego koszt zostanie doliczony do ceny szkolenia.   Celem warsztatów jest: §   Szczegółowe przedstawienie zasad korzystania z systemu wsparcia w formie premii gwarantowanej; §   Przygotowanie wniosku o dopuszczenie do systemu   premii gwarantowanej; §   Zaprezentowanie wymagań technicznych wytwarzania energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji wynikających z nowego rozporządzenia Ministra Energii w sprawie sposobu obliczania danych podanych na potrzeby korzystania z systemu wsparcia oraz szczegółowego zakresu obowiązku potwierdzania danych dotyczących ilości energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji (projekt z dnia 10 kwietnia 2019 r.), w tym przedstawienie różnic pomiędzy „starym” a „nowym” rozporządzeniem; §   Przedstawienie zasad potwierdzenia przez Prezesa URE spełnienia „ efekt u zachęty ”, o którym mowa w art. 43 ustawy – Prawo energetyczne w celu skorzystania z nowych systemów wsparcia, o których mowa w ustawie o CHP ;   INFORMACJE I REJESTRACJA: MASTER INSTITUTE biuro@master-institute.pl tel: 604 050 480 Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
więcej
 
KOLOROWE CERTYFIKATY
15 maja 2019 - 15 maja 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} Kolory wsparcia i kolory obowiązków na rynku energii – systemy certyfikatów OZE, kogeneracyjnych i efektywności energetycznej   15 maja 2019r., Warszawa     Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
więcej
 
Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne
25 kwietnia 2019 - 25 kwietnia 2019
Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne   11 kwietnia 2019 r,. Warszawa 25 kwietnia 2019r., Warszawa   Szanowni Państwo, Chcielibyśmy poinformować, że projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz niektórych innych ustaw właśnie dotarł do finalnego etapu procesu legislacyjnego. Powyższe oznacza, że w dalszej kolejności projekt trafi do Sejmu i Senatu.  Projekt przewiduje wprowadzenie m.in. dodatkowego obowiązku rejestracyjnego dla podmiotów, które zużywają oleje opałowe i w którym to zgłoszeniu należy wskazać:  liczbę posiadanych urządzeń grzewczych,  miejsca (adresy i dane geolokalizacyjne), gdzie znajdują się te urządzenia, z wyłączeniem miejsc (adresów i danych geolokalizacyjnych) urządzeń niestacjonarnych, przewidywaną ilość zużywanych w danym miejscu olejów opałowych przez każde urządzenie grzewcze w roku kalendarzowym, wskazanie rodzaju, typu oraz mocy każdego urządzenia grzewczego.  Przewiduje się, że projekt ma wejść w życie co do zasady z dniem 1 września 2019 r., należy jednak podkreślić iż obowiązek rejestracyjny może powstać już po 1 czerwca 2019 r. Dodatkowo należy podkreślić, iż projekt ustawy nakłada również obowiązek uczestnictwa w zakresie zakupu olejów opałowych w systemie SENT. Brak uczestnictwa w tym systemie może rodzić odpowiedzialność finansową zarówno poszczególnych podmiotów, jak i pracowników zajmujących się tym tematem.  Przedmiotowe zmiany mogę mieć również wpływ na cenę wyrobu.  Przykładowo, jeżeli przedsiębiorca/jednostka samorządu terytorialnego zużywa rocznie około 18 000 litrów lekkiego oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 47 to akcyza, która jest zawarta w cenie w przypadku dopełnienia powyższych formalności będzie wynosić 4176 zł. Natomiast, jeżeli nabywca nie zdecyduje się na wypełnienie obowiązków wówczas sprzedawca jest zobowiązany naliczyć wyższą stawkę akcyzy co powoduje, że cena tego wyrobu rośnie i całkowity koszt rocznej dostawy tego wyrobu wzrośnie o ponad 28 tys. zł. Przy zamówieniach na poziomie 80 tys. litrów rocznie cena wzrośnie o ponad 120 tys. zł. Może to być więc wzrost istotnej pozycji kosztowej po stronie podmiotów nabywających tego rodzaju wyroby.    PROGRAM SZKOLENIA: 9:00 rejestracja uczestników i kawa powitalna 9:30 – rozpoczęcie szkolenia 1. Obecny system obrotu olejami opałowymi - w jaki sposób utrzymać aktualną cenę wyrobu. 2. Wymogi materialne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.  3. Wymogi formalne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.    4. Nowy system obrotu olejami opałowymi od 1 czerwca 2019 r.: nowa instytucja pośredniczącego podmiotu olejowego - od kogo należy kupować olej opałowy i jakie są obowiązki formalne związane z tą instytucją; nowa instytucja zużywającego podmiotu olejowego - czy jako nabywca oleju opałowego powinienem dokonać rejestracji? jeżeli tak to w jaki sposób oraz jakie obowiązki formalne będą na mnie ciążyć? oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego składane w systemie elektronicznym; zmiany w systemie SENT w zakresie obrotu olejami opałowymi. 5. Sankcje finansowe związane z brakiem wdrożenia nowych regulacji.      Koszt uczestnictwa: 890 PLN + VAT/osoba 790 PLN + VAT/osoba przy zgłoszeniu od 2 osób.

więcej
 
USTAWA O CENACH ENERGII – ROPORZĄDZENIA, TARYFY I REKOMPENSATY
17 kwietnia 2019 - 17 kwietnia 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} USTAWA O CENACH ENERGII – ROPORZĄDZENIA , TARYFY I REKOMPENSATY 17 kwietnia 2019r., Warszawa         INFORMACJE I REJESTRACJA: MASTER INSTITUTE tel.: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480 biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl    

więcej
 
TARYFY w kontekście zmian w prawie energetycznym i rozporządzeń, zmiany regulacyjne, wskaźniki jakościowe, kalkulacje stawek opłat wg. nowych zasad, bonifikaty
16 kwietnia 2019 - 16 kwietnia 2019
    USTAWA O CENACH ENERGII ELEKTRYCZNEJ, TARYFY w kontekście zmian w prawie energetycznym i rozporządzeń, zmiany regulacyjne, wskaźniki jakościowe, kalkulacje stawek opłat wg. nowych zasad, bonifikaty     16 kwietnia   2019., Warszawa Warsaw Tower, Sienna 39, I piętro Podstawy prawne: 1) ustawa z dnia 28 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych usta 2) nowelizacja ustawy ws. cen prądu zmieniający ustawę o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, ustawę o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw, ustawę – Prawo ochrony środowiska, ustawę o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji oraz o ustawę o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogenera 3) Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną 4) projekt rozporządzenia Ministra Energii wersja 3.6 z dnia 14.03.2019 w sprawie sposobu obliczenia kwoty różnicy ceny oraz sposobu wyznaczania cen odniesienia       NAJWAŻNIEJSZE ZAGADNIENIA:     ·        Sposób funkcjonowania systemu rekompensat     ·        interpretacja art. 5 przedmiotowej ustawy     ·        interpretacja art. 7 ust.2 ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw -  kto i w jaki sposób będzie wyliczał średnioważoną cenę na rynku hurtowym co ma to stanowić punkt wyjścia do porównania tej ceny, do ceny do jakiej będzie musiał cofnąć sektor.   ·        Implementacja definicji "kwota różnicy" na podstawie rozporządzenia   ·        artykuły od 5 do 8 dotyczące spółek obrotu w kontekście relacji z klientami.     ·        Renegocjacje umów sprzedaży     ·        opłata przejściowa     ·        podatek akcyzowy   sposób kalkulacji taryf dystrybucyjnych Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}   Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
więcej
 
Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne
11 kwietnia 2019 - 11 kwietnia 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne     11 kwietnia 2019 r,. Warszawa 25 kwietnia 2019r., Warszawa   Szanowni Państwo,   Chcielibyśmy poinformować, że projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz niektórych innych ustaw właśnie dotarł do finalnego etapu procesu legislacyjnego. Powyższe oznacza, że w dalszej kolejności projekt trafi do Sejmu i Senatu.  Projekt przewiduje wprowadzenie m.in. dodatkowego obowiązku rejestracyjnego dla podmiotów, które zużywają oleje opałowe i w którym to zgłoszeniu należy wskazać:  liczbę posiadanych urządzeń grzewczych,  miejsca (adresy i dane geolokalizacyjne), gdzie znajdują się te urządzenia, z wyłączeniem miejsc (adresów i danych geolokalizacyjnych) urządzeń niestacjonarnych, przewidywaną ilość zużywanych w danym miejscu olejów opałowych przez każde urządzenie grzewcze w roku kalendarzowym, wskazanie rodzaju, typu oraz mocy każdego urządzenia grzewczego.    Przewiduje się, że projekt ma wejść w życie co do zasady z dniem 1 września 2019 r., należy jednak podkreślić iż obowiązek rejestracyjny może powstać już po 1 czerwca 2019 r. Dodatkowo należy podkreślić, iż projekt ustawy nakłada również obowiązek uczestnictwa w zakresie zakupu olejów opałowych w systemie SENT. Brak uczestnictwa w tym systemie może rodzić odpowiedzialność finansową zarówno poszczególnych podmiotów, jak i pracowników zajmujących się tym tematem.  Przedmiotowe zmiany mogę mieć również wpływ na cenę wyrobu.  Przykładowo, jeżeli przedsiębiorca/jednostka samorządu terytorialnego zużywa rocznie około 18 000 litrów lekkiego oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 47 to akcyza, która jest zawarta w cenie w przypadku dopełnienia powyższych formalności będzie wynosić 4176 zł. Natomiast, jeżeli nabywca nie zdecyduje się na wypełnienie obowiązków wówczas sprzedawca jest zobowiązany naliczyć wyższą stawkę akcyzy co powoduje, że cena tego wyrobu rośnie i całkowity koszt rocznej dostawy tego wyrobu wzrośnie o ponad 28 tys. zł. Przy zamówieniach na poziomie 80 tys. litrów rocznie cena wzrośnie o ponad 120 tys. zł. Może to być więc wzrost istotnej pozycji kosztowej po stronie podmiotów nabywających tego rodzaju wyroby.    PROGRAM SZKOLENIA: 9:00 rejestracja uczestników i kawa powitalna 9:30 – rozpoczęcie szkolenia 1. Obecny system obrotu olejami opałowymi - w jaki sposób utrzymać aktualną cenę wyrobu. 2. Wymogi materialne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.  3. Wymogi formalne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.    4. Nowy system obrotu olejami opałowymi od 1 czerwca 2019 r.: nowa instytucja pośredniczącego podmiotu olejowego - od kogo należy kupować olej opałowy i jakie są obowiązki formalne związane z tą instytucją; nowa instytucja zużywającego podmiotu olejowego - czy jako nabywca oleju opałowego powinienem dokonać rejestracji? jeżeli tak to w jaki sposób oraz jakie obowiązki formalne będą na mnie ciążyć? oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego składane w systemie elektronicznym; zmiany w systemie SENT w zakresie obrotu olejami opałowymi. 5. Sankcje finansowe związane z brakiem wdrożenia nowych regulacji.      Koszt uczestnictwa: 890 PLN + VAT/osoba 790 PLN + VAT/osoba przy zgłoszeniu od 2 osób.     INFORMACJE I REJESTRACJA: tel.: 22 243 90 03, mobile:604 050 480 biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl  

więcej
 
Rynek energii elektrycznej po ustawie o zamrożeniu cen
21 marca 2019 - 21 marca 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} Szanowni Państwo, W związku z Państwa rejestracją na szkolenie Zasady funkcjonowania rynku energii elektrycznej po ustawie o zamrożeniu cen w dniu 21 marca br w Warszawie informujemy, że szkolenie odbędzie się zgodnie z załączonym harmonogramem.   Miejsce szkolenia: WARSAW TRADE TOWER ul. Chłodna 51, XXXII piętro sala W 1 Rejestracja uczestników, kawa powitalna 8:30 Rozpoczęcie szkolenia: 9:00   1. Kod QR należy przyłożyć do skanera zamontowanego w bramkach wejściowych w holu przed windami. 2. Skaner kodów jest w stanie odczytać kod - zarówno w formie wydrukowanej jak i bezpośrednio ze smartfona (prosimy jedynie o ustawienie wysokiej jasności na telefonie). 3. Jeżeli potrzebna będzie pomoc prosimy Państwa o zgłaszanie się na recepcję budynku. Do Państwa dyspozycji parking płatny na tyłach budynku ( w miarę dostępności wolnych miejsc ). Ochrona wręczy bilet, który należy opłacić na recepcji Golden Floor XXXII piętro na 15 minut przed opuszczeniem budynku.   W dniu szkolenia jesteśmy dostępni pod numerami telefonów: 604 050 480, 600 719 200   HOTELE W OKOLICY: IBIS Al. Solidarności najbliższy, dalej CAMPANILE i GOLDEN TULIP ul. Towarowa 2 ( z dojazdem tramwajem). Proponujemy również apartamenty przy ul. Icchoka Lejba Pereca 11 w centrum Warszawy, obok Ronda ONZ. Położone są w bliskim sąsiedztwie ośrodków konferencyjnych Golden Floor Tower przy ulicy Chłodnej 51 - około 14 minut piechotą.     MASTER INSTITUTE tel: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480 biuro@master-institute.pl  

więcej
 
KOGENERACJA 2019 - NOWY SYSTEM WSPARCIA
13 marca 2019 - 13 marca 2019
  KOGENERACJA 2019 – nowy system wsparcia     13 marca 2019 r. KATOWICE   Hotel Vienna House Easy Katowice (Hotel Angelo),   ul. Sokolska 24     Z końcem 2018 roku zakończył się obecny mechanizm wsparcia kogeneracji. Ustawa z dnia 14 grudnia 2018 r. o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji została opublikowana w dniu 10.01.2019 w Dzienniku Ustaw http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2019/42/1 Celem ustawy jest m.in. rozwój ciepłownictwa sieciowego zasilanego ciepłem wytwarzanym w procesie kogeneracji oraz systemowe ograniczenie niekorzystnych zjawisk środowiskowych. Największe wsparcie mają otrzymać nowe jednostki o mocy do 50 MW oraz istniejące jednostki, które zostaną poddane modernizacji. Jednocześnie zostaną wprowadzone ułatwienia proceduralne dla instalacji do 1 MW . Wszystkie mechanizmy wsparcia zaproponowane w nowej ustawie mają przyczynić się w szczególności do rozwoju efektywnych energetycznie systemów ciepłowniczych na terenie mniejszych aglomeracji miejskich lub obszarach wiejskich . Nowe systemy wsparcia dla wysokosprawnej kogeneracji mają stymulować do budowy nowych jednostek kogeneracji. Jednym z głównych celów wdrożenia nowych systemów wsparcia jest konieczność poprawy jakości powietrza w miastach, która może zostać zapewniona poprzez rozwój ciepłownictwa systemowego opartego na jak najmniej emisyjnych źródłach. Szczególne znaczenie ma ta kwestia dla samorządów, do których należy większość aktywów ciepłowniczych, w szczególności w małych miejscowościach. Ustawa o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji, przewiduje możliwość budowy w wyniku wygrania aukcji oraz naborów przewidzianych na lata 2019-2028 - ponad 5 000 MW mocy wytwórczych w kogeneracji.   Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

więcej
 
Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne
11 marca 2019 - 11 marca 2019
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;} Zmiany w obrocie olejami opałowymi. Konsekwencje podatkowe i prawne 11 kwietnia 2019 r,. Warszawa 25 kwietnia 2019r., Warszawa   Szanowni Państwo, Chcielibyśmy poinformować, że projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz niektórych innych ustaw właśnie dotarł do finalnego etapu procesu legislacyjnego. Powyższe oznacza, że w dalszej kolejności projekt trafi do Sejmu i Senatu.  Projekt przewiduje wprowadzenie m.in. dodatkowego obowiązku rejestracyjnego dla podmiotów, które zużywają oleje opałowe i w którym to zgłoszeniu należy wskazać:  liczbę posiadanych urządzeń grzewczych,  miejsca (adresy i dane geolokalizacyjne), gdzie znajdują się te urządzenia, z wyłączeniem miejsc (adresów i danych geolokalizacyjnych) urządzeń niestacjonarnych, przewidywaną ilość zużywanych w danym miejscu olejów opałowych przez każde urządzenie grzewcze w roku kalendarzowym, wskazanie rodzaju, typu oraz mocy każdego urządzenia grzewczego.  Przewiduje się, że projekt ma wejść w życie co do zasady z dniem 1 września 2019 r., należy jednak podkreślić iż obowiązek rejestracyjny może powstać już po 1 czerwca 2019 r. Dodatkowo należy podkreślić, iż projekt ustawy nakłada również obowiązek uczestnictwa w zakresie zakupu olejów opałowych w systemie SENT. Brak uczestnictwa w tym systemie może rodzić odpowiedzialność finansową zarówno poszczególnych podmiotów, jak i pracowników zajmujących się tym tematem.  Przedmiotowe zmiany mogę mieć również wpływ na cenę wyrobu.  Przykładowo, jeżeli przedsiębiorca/jednostka samorządu terytorialnego zużywa rocznie około 18 000 litrów lekkiego oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 47 to akcyza, która jest zawarta w cenie w przypadku dopełnienia powyższych formalności będzie wynosić 4176 zł. Natomiast, jeżeli nabywca nie zdecyduje się na wypełnienie obowiązków wówczas sprzedawca jest zobowiązany naliczyć wyższą stawkę akcyzy co powoduje, że cena tego wyrobu rośnie i całkowity koszt rocznej dostawy tego wyrobu wzrośnie o ponad 28 tys. zł. Przy zamówieniach na poziomie 80 tys. litrów rocznie cena wzrośnie o ponad 120 tys. zł. Może to być więc wzrost istotnej pozycji kosztowej po stronie podmiotów nabywających tego rodzaju wyroby.    PROGRAM SZKOLENIA: 9:00 rejestracja uczestników i kawa powitalna 9:30 – rozpoczęcie szkolenia 1. Obecny system obrotu olejami opałowymi - w jaki sposób utrzymać aktualną cenę wyrobu. 2. Wymogi materialne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.  3. Wymogi formalne zastosowania przez sprzedawcę obniżonej stawki akcyzy dla oleju opałowego.    4. Nowy system obrotu olejami opałowymi od 1 czerwca 2019 r.: nowa instytucja pośredniczącego podmiotu olejowego - od kogo należy kupować olej opałowy i jakie są obowiązki formalne związane z tą instytucją; nowa instytucja zużywającego podmiotu olejowego - czy jako nabywca oleju opałowego powinienem dokonać rejestracji? jeżeli tak to w jaki sposób oraz jakie obowiązki formalne będą na mnie ciążyć? oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego składane w systemie elektronicznym; zmiany w systemie SENT w zakresie obrotu olejami opałowymi. 5. Sankcje finansowe związane z brakiem wdrożenia nowych regulacji.      Koszt uczestnictwa: 890 PLN + VAT/osoba 790 PLN + VAT/osoba przy zgłoszeniu od 2 osób.     INFORMACJE I REJESTRACJA: tel.: 22 243 90 03, mobile: 604 050 480 biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl  

więcej
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Copyright © 2010 by Master Institute | All rights reserved ewipo.pl